Asa cum desigur va doriti, va spunem mai intai vestile rele – asa zisele vesti „mai putin bune” – si lasam ce e mai bun pentru la sfarsit.

Buletinul nostru de stiri dedicat automobilistilor incepe deci cu cel mai urat cosmar de care romanii nu prea par sa scape la niciun inceput de an: cresterile de preturi. In speta este vorba de marirea tarifelor la politele de asigurare RCA, pe care sunt obligati sa le incheie toti cei care detin o masina, fie ca merg cu ea sau nu.

Mai exact, a fost definitivat un proiect de lege pentru modificarea si completarea Legii nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto, pe care Guvernul l-a trimis spre aprobare Parlamentului. Acesta prevede abrogarea unor prevederi ce limiteaza in prezent o parte din cheltuielile pe care firmele de asigurare le pot include in calculul primelor si elimina obligatia ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor.

Daca vor fi aprobate, toate acestea ar putea duce chiar la dublarea pretului politelor RCA pe anumite segmente de autoturisme, ceea ce ne-ar putea face sa nu ne mai cumparam masini si sa apelam doar la cele inchiriate.

Si cum o veste proaste nu vine niciodata singura, ea este acompaniata de cresterea punctului de amenda, ca urmare a cresterii salariului minim. Partea proasta in toata aceasta poveste e ca totusi cresterea amenzilor putea fi evitata daca politicienii nostri ar fi pus vreodata in viata interesul celor care i-au votat mai presus decat cel de partid.

Astfel, Guvernul a decis inghetarea punctului de amenda, insa legea pentru care si-a asumat raspunderea in parlament a fost atacata la CCR de catre PSD, astfel ca ea nu poate fi promulgata de presedinte pana la declararea ei ca fiind constitutionala.

Iar ca stirile mai putin bune sa fie complete, sa stiti ca de anul acesta, toti cei care va veti afla cu treaba prin Bucuresti la volanul masinii proprii va trebui sa platiti vinieta „Oxigen” a doamnei Firea, prin care aerul din Capitala va deveni mai curat (cum?). Daca aveti o masina non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, nu veti mai avea voie sa circulati in perimetrul central, iar in restul orasului veti avea voie doar dupa ce veti achita o taxa de 15 lei pe zi.

Vestea si mai proasta e ca nici in acest an nu va fi gata soseaua de centura, asa ca orice ruta care include Bucurestiul va include si costul acestei taxe. Vestea buna – e uite ca exista si asa ceva – e ca vinieta se va aplica abia din luna martie a acestui an.

Ei, si daca tot am ajuns la vestile cu adevarat bune, sa va spunem ca e foarte probabil ca numarul de accidente din Romania sa scada. In aceasta afirmatie ne bazam pe noua prevedere din Codul Rutier prin care nu vor mai putea deveni soferi decat cei care au minim 10 clase.

Dar asta nu e singura noutate din Codul Rutier. Soferii in varsta vor fi obligati sa-si faca mai des controlul medical periodic, iar cei surprinsi cu mana pe telefonul mobil vor avea permisul suspendat pentru 30 de zile.

In alte stiri, se pare ca nu vom avea parte numai de cresteri de preturi, ci si de ieftiniri. Si nu de orice fel de ieftiniri, ci de una cu totul speciala, acolo unde ne doare mai tare pe toti cei cu masini: la carburanti.

Astfel, pretul combustibililor a scazut, cu toate ca acciza a crescut inca din prima zi a anului. Acest lucru se datoreaza eliminarii supraaccizei, ceea ce a facut ca benzina si motorina sa coste chiar si cu peste 30 de bani mai putin la unele statii de alimentare.

Acum, ca am aflat ce ne-a adus bun si rau noul an, va uram multa sanatate si mai multa atentie ori de cate ori va aflati in trafic.

Translate »
WeCreativez WhatsApp Support
Suntem aici sa te ajutam cu orice informatie.
👋 Salut, cum te pot ajuta?