Studiile de marketing facute de gigantii industriei auto au scos la iveala faptul ca, cel putin in Romania, protectia mediului inconjurator se afla pe ultimele locuri intr-o ierarhie a criteriilor dupa care consumatorii isi aleg modelul de masina pe care ar dori sa si-l cumpere.
Oricat de rau ar suna acest lucru, aceasta e realitatea, iar primii care sunt nevoiti sa tina seama de ea sunt, evident, producatorii.
In aceste conditii, presati de legislatia tot mai restrictiva in domeniul poluarii pe de-o parte, si de preturile de productie prohibitive ale masinilor electrice pe de alta parte, jucatorii de pe aceasta piata au trebuit sa caute rapid o solutie pentru a iesi dintre ciocanul si nicovala problemei de mediu.
Si au gasit-o in modelele hibrid.
Asa cum stim cu totii, aceste tipuri de masini imbina tehnologia motoarelor cu ardere interna pe combustibil fosil – poluante, dar accesibile ca pret – cu noua tehnologie a motoarelor de masini electrice – cu emisii zero, dar inca departe de puterea de cumparare din pietele emergente, acolo unde se incadreaza si Romania.
Astfel, a aparut o noua nisa in vanzarile de autoturisme, pe care toti producatorii s-au grabit sa o acopere.
Intre noile modele hibrid, Toyota pare sa fi reusit sa se impuna cel mai bine la noi in tara, daca nu intotdeauna prin vanzari, cel putin prin notorietate, cu ajutorul modelului Corolla, adaptat acum la aceasta tehnologie.
Toyota Corolla Hybrid este promovata pe site-ul producatorului ca fiind „cea mai bine vanduta masina din lume”. Dincolo de greseala gramaticala pe care echipa romaneasca de marketing a japonezilor n-a remarcat-o (corect este „cel mai bine vanduta”), masina in sine pare sa aiba destule atu-uri pentru a merita acest loc intai mondial.
Varianta Hybrid, pe langa motorul inovator, soseste si cu cateva imbunatatiri tehnice relevante, cum ar fi centrul de greutate coborat pentru o mai mare stabilitate la viraje, sau suspensiile cu dublu brat triunghiular pentru o absorbtie sporita a socurilor provocate de soselele traditionale romanesti.
Toyota Corolla Hybrid vine in doua variante: Sedan si TS.
Varianta Sedan este special conceputa pentru drumurile de oras. Cumparatorul si-o poate configura singur, adaugand ce isi doreste din cele 23 de optionale de interior si cele 38 de optionale de exterior.
Optionalele de interior sunt dintre cele mai diverse si includ, pe langa cele arhicunoscute si destul de necesare precum scrumiera, kit de navigatie sau suport tableta, si unele destul de hilare precum cutie pliabila pentru depozitare sau lada frigorifica model slim.
Corolla TS (Touring Sport) este un fel de SUV, la care in varianta basic nu iti poti alege decat culoarea masinii, restul – inclusiv modelul de jante si culoarea tapiseriei – fiind impus de producator.
Pretul de pornire este 22.133 EUR la Sedan si 22.689 EUR la TS, deci nu este greu sa ne dam seama ca hibridele nu sunt inca pentru oricine.
De aceea, daca esti pasionat de asemenea tipuri de masini si vrei neaparat sa simti cum trage un motor hibrid, ai doua optiuni:
- prima ar fi sa te inscrii la un drive test pe site-ul celor de la Toyota si sa te bucuri cateva zeci de minute de o asemenea masina
- a doua ar fi sa iti inchiriezi o Toyota Corolla Hybrid de la o firma de rent-a-car si sa o ai exclusiv la dispozitia ta o vacanta intreaga, avand astfel un motiv in plus de regret cand va trebui sa te intorci la serviciu.
Alegerea iti apartine. Drum bun!