La început  țara noastră a intrat timid în industria producătoare de mașini , mai târziu însa, a devenit unul dintre cei mai importanți producători din estul Europei.

După ce-al doilea război mondial și după ce teritoriul nostru a fost stabilit , țara noastră a început să intre în contact cu această industrie producătoare de mașini .

Prima mașină românească a fost fabricată în 1945 și era un microcar de 11.5 cp. Acesta semăna cu BMW Isetta și avea în partea din spate un motor monocilindru de motocicletă, modificat care avea o turbina și care introducea aer forțat în adminise. Acest motor dezvolta 11.5 cp la o turație maximă de 4.000rpm și putea să ajungă până la 70km/h. Mașina era costruită la Brașov și avea o greutate de 270 kg .

La fabrica din Brașov au fost construite in 1947  alte 3 vehicule dotate cu motoare de 1.000 cmc în 4 pistoane și care dezvoltau 45cp la 4300rpm și ajungeau până la 125km/h. Exista chiar și o variantă sport pentru competiții care ajungea la 100cp .

Prima fabrica cu vehicule  de serie a fost Uzina Steagul Rosu , inaugurată in 1953 la Brasov . Aceasta a fost realizată cu ajutorul rusilor, care ne permiteau sa copiem masinile lor. Astfel primul model a fost  camionul SR-101, copie de ZIS-150. Camionul avea  motor cu 6 pistoane in linie de 5,55 litri si 95 cp.

Ulterior, a urmat producția SR-13, SR-211, Bucegi, SR-131, SR-114 și așa mai departe care aveau motoare V8 de 140cp.

Tot in 1953, la Mediaș lua naștere Uzina Autobuzul si Uzina Automecanica  . Aici se construiau autocisterne CC 113-3 si CL 131-5, autoatelierul AM 114-1, autovidanjorul V 113-2, autogunoiera G 113-2 și multe alte vehicule interesante. In 1957 apare și primul autobuz de persoane în serie mare, numit TV-1, care avea 26 de locuri pe scaune și 39 în picioare. 

AI AVUT ACCIDENT SI NU A FOST VINA TA ?  

Păgubiții RCA care iși repara mașinile (in baza unei polițe RCA)  au dreptul sa își închirieze un autovehicul din aceeași clasă sau clasa inferioară celui avariat, iar asiguratorul RCA ESTE OBLIGAT să achite costul închirierii acelui autovehicul pentru perioada reparațiilor sau pe toata perioada în care asiguratorul RCA intenționează să efectueze cercetări privind suspiciunea de fraudă, cercetări ce pot dura 90 de zile.

În 1958 apare primul vehicul 100% românesc . Conceput dupa un proiect propriu ! TV4 care era o dubiță. Ulterior au urmat autobuzele TV2U si TV2R, după care TV7 și TV20U sau TV71R. Până în 1974 existau 37 de modele diferite.

Prima fabrică de automobile a fost la Câmpulung Muscel în 1958 . A inceput cu producția  IMS 58A, autoturisme de teren copiate după modelele rusești GAZ. Au urmat vehiculele IMS 59 și M461, după care “modernele” ARO 240 și 10.

Una dintre cele mai cunoscute mărci naționale  la momentul actual este Dacia. Aceasta și-a început activitatea în 1968 la Pitești  cu modelul 1100.  După aceea a continuat cu modelul 1300 și 1310 cu diverse tipuri de caroserii.

În anii  70 România avea un succes extraordinar. Producea mai multe vehicule ca Germania de Est , Polonia și Cehoslovacia.

În 1981 apare cea de a doua fabrică de autoturisme , Olcit. Acest model era considerat pentru oamenii bogați.

În prezent construim autoturisme prin Dacia și prin Ford la Craiova si ne mandrim cu Dusterul cu 4 camere video si sistem de avertizare in unghi-mort.

Am putea să ne dezvoltam și să ajungem la noi producții de vehicule mari, dar asta doar cu o clasă politică sănătoasă și cu oameni serioși.

Șoselele sunt periculoase ! Conduceți prudent și nu uitați că nu merită să ne grăbim …într-un final tot acolo ajungem. Drumuri bune !