NON-STOP CALL 0748833266 speedvabova@gmail.com

Fie veche cu mulți kilometri și super ieftină sau chiar nouă , mașina ta poate avea o dependență față de consumul de ulei.

Mai mult ca sigur ați auzit de mașini care au motoare consumatoare de ulei. Sunt cazuri în care șoferii pun câte un litru de ulei la fiecare 1.000 de km parcurși . În general , majoritatea motoarelor consumă ulei, dar unele doar 50ml la 10.000 de kilometri, altele cantități măsurabile in litri .

În general auzim despre motoarele diesel că sunt mari consumatoare de ulei, dar majoritatea motoarelor consumă ulei , indiferent de tipul de carburant . Chiar dacă unii șoferi se jură că mașinile lor nu consuma niciun mililitru de ulei , în realitate consuma , dar  poate în cantități puține.  Chiar dacă după 10.000 de kilometri nivelul pe joja este același, înseamnă că s-a consumat foarte puțin , iar motorul acela este în parametri. Aceasta este situația fericită .

AI AVUT ACCIDENT SI NU A FOST VINA TA ?

Păgubiții RCA care iși repara mașinile (in baza unei polițe RCA)  au dreptul sa își închirieze un autovehicul din aceeași clasă sau clasa inferioară celui avariat, iar asiguratorul RCA ESTE OBLIGAT să achite costul închirierii acelui autovehicul pentru perioada reparațiilor sau pe toata perioada în care asiguratorul RCA intenționează să efectueze cercetări privind suspiciunea de fraudă, cercetări ce pot dura 90 de zile.

Pentru început vom face referire la autoturismele noi care consumă ulei . Este logic că la o mașină ce înaintează în vârstă , iar numărul kilometrilor parcurși crește, garniturile se degradează, iar uleiul pătrunde în cantități tot mai mari în camera de ardere și de aici rezultă principala cauză a consumului de ulei  . Surprinzător și de neiertat este faptul că consumul de ulei apare și la autoturismele noi .

În SUA s-a realizat un sondaj intre 2010-2014 printre 1.000.000 de cumpărători ai unor autoturisme noi , iar 2% dintre aceștia au spus că au o problema cu consumul de ulei . Deși nemții sunt celebri pentru realizările lor geniale în materie de mașini, se pare ca la acest capitol au avut și încă au probleme mari .

Conform studiului s-a dovedit că 30 de autoturisme ar fi consumatoare de ulei , iar 23 dintre acestea provin din Germania. Topul era  condus la vremea respectivă  de Audi cu 11 modele, urmat de BMW cu 8 modele.

În ultimii ani , producătorii germani s-au pus în gardă și au conștientizat gravitatea problemei și au  luat măsuri . Astfel , cei de la BMW au reușit să reducă de la 43% dintre motoarele consumatoare de ulei la 15% . Ideea este că trebuie să verificați constant nivelul uleiului , iar dacă mașina dumneavoastră noua consuma ulei trebuie să conștientizați că după parcurgea a 100.000 de kilometri vor apărea și probleme mai delicate, cum ar fi fiabilitatea catalizatorului și a sondei de oxigen .

Cum reacționam dacă becul de ulei se aprinde în bord la fiecare 1.000 de kilometri ? Vă prezentăm câteva situații :

Fumul albastru poate să provină de  la segmenții uzați , semeringuri de supapă, turbocompresor sau de la folosirea unui ulei prea subțire.

Segmenții izolează gazele din camera de ardere de sistemul de ungere. Dacă aceștia sunt uzați, uleiul va trece de ei și va intra în camera de combustie și astfel va fi ars împreuna cu benzina sau motorina și eliminat prin evacuare. Fumul albastru apare atât când motorul este rece, cât și când este cald, în special la turații mai mari.

Semeringurile de supapă. Prezența fumului albastru apare de obicei doar la pornirea motorului și în special când acesta este rece. Uleiul este izolat de camera de ardere și de niște semeringuri . Când acestea s-au uzat și au joc, uleiul trece prin ele și la fel , ca în cazul segmenților uzați , intră în camera de ardere și este eliminat prin eșapament.

Turbocompresorul  . La un turbocompresor care are un joc în axul central uleiul se va scurge pe lângă garniturile de etanșare și va ajunge în admisie sau în evacuare.

Folosirea unui ulei prea subtire . Folosirea unui ulei mai subțire decât cel indicat de producător se va strecura mai ușor printre segmenți, supape și axul turbinei și va ajunge in evacuare unde va fi ars și astfel apare fumul albastru.

Grijă mare când alegeți o mașină, citiți despre problemele ei și indiferent de alegerea pe care o faceți verificați frecvent nivelul de ulei .

Șoselele sunt periculoase ! Conduceți prudent și nu uitați că nu merită să ne grăbim …într-un final tot acolo ajungem. Drumuri bune !

Call Now Button