A fost publicat topul vanzarilor de masini noi din Romania in primele 10 luni din acest an.
Deloc surprinzator, acesta releva ca romanii sunt in continuare fideli brandului national auto, Dacia conducand detasat cu nu mai putin de 3 modele: Logan, Duster si Sandero.
Cunoscatorii stiu insa foarte bine ca nu patriotismul a impins doar masini romanesti pe primele 3 locuri din topul preferintelor autohtone pentru masinile vandute la prima cheie. E vorba in primul rand despre pret si abia apoi despre calitate, capitol la care Dacia nu sta deloc rau.
De altfel, daca e sa ne uitam pe urmatoarele 2 locuri din acelasi top, vom gasi aceeasi tendinta catre preturi moderate si calitate acceptabila: pe 4 avem Renault Clio, iar pe 5 se afla Skoda Octavia care, in ciuda anumitor pareri, nu este foarte scumpa, pretul sau pornind de la 15.700 de euro.
Ar vrea insa romanii oare sa conduca si alte masini? Mai mari, mai fiabile, mai elegante? Nu am intrebat 100 de romani, nici macar 10, pentru ca deja stim raspunsul: normal ca ar vrea, dar pretul „de nou” al unei astfel de masini nu este proportional cu buzunarul mioritic…
Sa ne gandim de exemplu la Toyota Corolla.
Toata lumea a auzit cate ceva despre ea, dar putini stiu tot ceea ce ii poate oferi unui sofer care ar avea norocul sa ii tina volanul in mana chiar si numai pentru cateva zeci de minute. Asa ca sa ne lamurim: Corolla Hatchback Eco are 5 usi si este disponibila in doua variante de motorizare: pe benzina (1,2 litri Turbo) si hibrid (1,8 litri HSD).
Evident ca motorul hibrid este cel care starneste pasiuni si curiozitati printre romanii care si-ar dori asa ceva, de aceea vom naviga putin printre caracteristicile acestui model.
Transmisia este de tip CVT, intr-o singura viteza, iar tractiunea este 2×4. Atinge viteza maxima de 180 km/h si accelereaza de la 1 la 100 de kilometri in 10 secunde.
Garda la sol este de 135 mm, ceea ce o face ideala pentru drumurile noastre. Consumul in afara orasului este de numai 3,6 l/100 km, iar consumul de carburant la condusul prin oras este de 3,2 l/100km. Cum, consuma mai putin in oras? Da, nu este nicio greseala, iar asta se datoreaza motorului hibrid, foarte eficient in mersul cu opriri dese.
Iar acum sa aruncam o privire in interiorul masinii. Aici gasim un aer conditionat automat dual, display al computerului de bord cu diagonala de 4,2 inch, comenzi pe volan pentru telefon, audio, cruise control si display, geamuri cu filtru UV, alerta parasire banda de mers si multe altele.
La capitolul siguranta, tehnologia de ultima ora isi spune cuvantul. Masina este dotata, printre altele, cu un sistem pre-impact de detectie a pietonilor si biciclistilor, sistem de mentinere a benzii si de avertizare la părăsirea acesteia, sistem de asistență pentru marcajele rutiere, faza lunga automata, pilot automat adaptiv inteligent, cruise control pentru orice viteza si lista ar putea continua destul de mult.
Avand in vedere toate cele demai sus, haideti sa va raspund si la intrebarea care nu va mai da pace inca de la inceputul acestei postari. Pretul modelului Toyota Corolla Hybrid incepe de la 21.700 de euro. Nu e chiar pentru orice buzunar, nu-i asa?
Evident ca asa e, si tocmai de aceea multi soferi si-o doresc, insa destul de putini isi permit sa o aiba. Asta nu inseamna ca nu se pot bucura de condusul ei.
Si nu ma refer aici la vreun test drive, ci la posibilitatea de a inchiria o asemenea masina de top ori de cate ori aveti drumuri prin Sibiu. Ei, ce spuneti, mai merita sa veniti cu masina personala?