Daca tot se poarta moda aceasta a diverselor categorisiri, poate ca nu ar fi rau sa incercam sa facem si noi portretul psihologic al soferului in functie de cum reactioneaza el la diferite situatii in timp ce conduce.

Prima si de altfel legitima intrebare pe care si-o poate pune oricine atunci cand citeste asa ceva este la ce i-ar folosi toate acestea.

Asa cum specialistii in tehnici de vanzare au o literatura intreaga despre diversele tipuri de clienti, ca sa stie cum sa-i abordeze pe fiecare in parte pentru a le putea vinde, tot asa ne este si noua de folos aflarea tipului de sofer, pentru a ne atinge scopul comun: o deplasare cu masina lipsita de orice fel de incidente in trafic.

Asadar, mai ales atunci cand sunteti la volanul unei masini inchiriate, atentie la:

Regele soselelor

Are o masina ultimul racnet si ii place viteza. Din aceasta combinatie nu putea rezulta altceva decat unul care crede ca are toata reteaua de strazi pe persoana fizica.

Este arogant, nu respecta regulile de circulatie si cu atat mai putin regulile de bun simt. In fata agentului de Politie poate fi mielusel sau zeflemist, in functie de relatii. Recomandare: evita-l cu orice pret, chiar si atunci cand te provoaca in trafic.

Atotstiutorul

Ti s-a intamplat sa scoti capul pe geam si sa-l intrebi pe soferul masinii din stanga ta de ce nu ti-a acordat prioritate? Probabil ca da si probabil ca nu ai rezolvat nimic cu asta. Partenerul tau de trafic stie totul mult mai bine ca orice instructor auto si are raspunsul corect chiar si atunci cand trece pe rosu.

E absolut convins ca el are dreptate in orice situatie si ar fi in stare sa-l contrazica si pe politistul cu Codul Rutier in mana. Recomandare: nu intra in polemica cu el, lasa-l sa treaca chiar daca tu ai prioritate. Daca ai intrat in coliziune cu el, mergi la Politie doar daca esti absolut sigur ca nu a fost vina ta, pentru ca nu va accepta sa va intelegeti amiabil.

Libertinul

Il vezi de obicei cu o masina plina de fete frumoase din care decibelii aproape ca ii sparg parbrizul. In conditiile astea, nu e greu sa-ti dai seama ca e atent la orice altceva decat la drum.

A comunica cu el e absolut imposibil deoarece, chiar si in cazul putin probabil in care te va remarca, o va face pe masculul alfa care trebuie sa epateze in fata fetelor. Se deosebeste de Regele soselelor prin faptul ca nu are o masina ultimul racnet si ca singurul lucru de care ii pasa se afla langa el.  Recomandarea e aceeasi: ignore!

Frustratul

Doar el stie ce probleme nerezolvate avea cand s-a suit la volan. E plin de nervi si suparat pe toata lumea. Va scoate capul pe geam si te va injura doar pentru ca ai indraznit sa-l depasesti. Iar apoi nu se va lasa pana nu te va depasi si el pe tine. Dupa care o sa mearga incet in fata ta si iti va face tot felul de sicane ca sa nu poti sa treci tu in fata lui.

Recomandare: nu te pune cu el, incetineste si lasa-l sa creada ca nu il mai poti ajunge. Dupa un timp vei constata ca bucata de drum pe care trebuia sa o parcurgeti impreuna s-a terminat, si odata cu ea si probleme tale. Nu si ale lui.

Si nu uitati: fiind si noi soferi la randul nostru, putem ajunge oricand intr-una sau alta din categoriile de mai sus.

Daca am reusit sa ne identificam corect tipul de sofer care suntem, atunci poate ca nu ar strica sa incercam sa corectam si in comportamentul nostru ceea ce nu ne place la ceilalti.