Brandul national auto se afla constant pe primele locuri in preferintele romanilor, si asta nu din cauza de patriotism.

Principalul motiv pentru care ne plac masinile produse la noi in tara este strategia ingenioasa a francezilor de la Renault, care a reusit sa puna pe o masina din gama low-cost dotari specifice segmentelor de pret superioare.

Dacia este una dintre putinele povesti de succes ale intreprinderilor comuniste care au reusit nu doar o tranzitie catre piata libera, ci si o pozitionare in varful piramidei industriale romanesti. Desigur, cu ajutorul unui nume notoriu in bransa, ajutor in lipsa caruia cel mai probabil ar fi avut soarta Oltcit si Aro.

Se pare ca in curand vom avea la dispozitie si o Dacie electrica, dar asta ne surprinde mult mai putin decat ii surprindeau pe parintii nostri trecerea de la Dacia 1300 la motorul cu injectie, eleronul, Dacia pe motorina, cutia de viteze automata sau modelul 4×4.

Pentru fanii autoturismelor de teren, azi Duster-ul este firesc prima optiune. Cu un motor pe benzina de 1,6 centimetri cubi si 114 CP, care consuma doar 6 litri / 100 km in afara orasului, SUV-ul romanesc pare o afacere destul de buna.

Cum pretul benzinei este in continua crestere, producatorul de la Mioveni ne ofera si o varianta pe GPL, care acelereaza de la 0 la 100 de km in doar 16,6 secunde, insa fara a avea disponibila si tractiunea 4×4.

Nici varianta pe motorina nu este de neglijat: motorul de 115 CP are un consum minim de 4,7 litri la 100 de km.

Desigur, variantele sunt mai multe, fiecare cu dotarile ei, iar cei care si le doresc trebuie sa-si ajusteze bugetul in mod corespunzator. Pretul Duster-ului incepe cu o promotie de la 12.500 de euro, prin programul Rabla, si depaseste 20.000 ca varf de gama, fara tichete Rabla.

Daca ai deja acesti bani stransi din economiile tale sau tocmai ti-a aprobat banca un credit, atunci nu te grabi spre cel mai apropiat dealer Dacia.

Alegerea unei masini noi poate parea mai simpla decat a uneia la mana a doua, dar lucrurile nu stau chiar asa.

Spre deosebire de alegerile pe care (nu) le puteau face parintii nostri pana acum 20 de ani, astazi piata este suprasaturata de tot ceea ne-am putea dori, mai ales in domeniul masinilor.

Asa ca, daca dispui de o suma de bani intre 12.500 si 20.000 de euro, nu ar strica sa arunci o privire si asupra SUV-urilor produse de alte marci.

Opel are o gama cu dotari de lux standard la preturi cuprinse intre 13.570 – 19.500 EUR.

Hyundai Tucson e disponibil in 6 versiuni care pornesc de la 16.400 EUR.

Mazda CX-3 a intrat pe piata cu preturi de la 14.000 EUR.

Nissan are modelele Juke de la 13.500 EUR si Qashqai de la 16.500 EUR.

Peugeot 3008 costa 14.800 EUR modelul de baza, iar Renault se autoconcureaza cu modelul Kadjar de la 16.600 EUR.

Ei bine, vazand toate aceste oferte, e destul de simplu ca patriotismul romanesc sa lase loc snobismului, nu-i asa?

Mai simplu stau insa lucrurile atunci cand nu ai la dispozitie toti acesti bani. Te opresti la cea mai apropiata firma de rent-a car si iti inchiriezi SUV-ul pe care il doresti doar atat cat ai nevoie, fara alte batai de cap.